BarrocoTout & Kevin Skelton

18/02
18:30 – 19:30

Jong ensemble Concert

Parijs 1737

Werken van Georg Philipp Telemann (1681-1767), Jean-Philippe Rameau (1683-1764), François Rebel (1701-1775), François Francœur (1698-1787) en Jean-Marie Leclair (1697-1764)

Georg Philipp Telemann werd in 1730 aan het Franse hof uitgenodigd, maar de Duitse componist arriveerde pas in 1737 vanuit Hamburg in een Parijs dat in cultureel en muzikaal opzicht volop in beweging was. De stad van het Koninklijk Conservatorium en het Concert Spirituel was ongetwijfeld een inspiratiebron voor zijn tweede boek kwartetten voor fluit, viool, cello en klavecimbel, die een indrukwekkende impact had op de hele muziekscene van die tijd. Met dit programma wil BarrocoTout meereizen met Telemann door de stad die hem vergezelde op deze onvergetelijke reis.

Kevin Skelton tenor
Carlota Garcia traverso
Shiho Ono viool
Kaori Uemura viola da gamba
Raphaël Collignon harpsichord en orgel

Biografieën

 

BarrocoTout

Opgericht in 2013 in Brussel, het ensemble BarrocoTout is gespecialiseerd in de historische interpretatie van oude muziek. Het heeft opgetreden op tal van festivals en concertzalen in Europa en won met name de hoofdprijs op de International Young Artists Competition in York in 2017. In 2015 werd BarrocoTout geselecteerd om deel te nemen aan EEEmerging, een programma ondersteund door Creative Europe (EU). Hun repertoire bestaat zowel uit klassiekers zoals de Parijse kwartetten (G.F. Telemann) of het Musikalisches Opfer (J.S. Bach), maar ook uit werken van minder bekende componisten die zij tijdens hun onderzoek hebben ontdekt, zoals Henri-Jacques de Croes of Herman-François Delange. In 2019 brengt het ensemble zijn eerste CD La Sonate égarée bij het platenlabel Linn Records (Outhere) uit.

 

Kevin Skelton

Kevin Skelton heeft een veelzijdige carrière in interpretatie, enscenering, choreografie, onderwijs en onderzoek. Even thuis op het concert- als op het operatoneel, Kevin is gespecialiseerd in 17e eeuwse muziek, de rol van Bachs Evangelies en experimenteel muziektheater.  Kevin heeft opgetreden met enkele van ‘s werelds beste oude muziek ensembles, waaronder Collegium Vocale Gent, L’Arpeggiata, en Concerto Palatino, en in tal van theaters en festivals over de hele wereld, waaronder Teatro La Fenice, La Monnaie, Opéra Royal de Versailles, en de oude muziekfestivals in Boston en Utrecht. Kevin voltooide graduaatprogramma’s in zang, dirigentschap, musicologie en choreografie, en studeerde aan de universiteiten van Toronto, Indiana en Oxford, alsook aan de PARTS school voor hedendaagse dans. In 2013 publiceerde Kevin zijn eerste boek: Settle the Score: Performer’s Analysis for the Classical Singer.